Białostocka Rewolucja Rowerowa – oto 3 cele i 7 najważniejszych zadań, którymi samorząd musi zająć się w ciągu najbliższych 5 lat. Postulaty „Rewolucji” przygotowaliśmy na podstawie naszych raportów oraz Waszych opinii pisanych w komentarzach i w Białostockiej Ankiecie Rowerowej.
Chcemy wspólnie pracować nad wdrożeniem wszystkich 10 punktów w życie. Poprzeć Białostocką Rewolucję Rowerową mogą wszyscy, liczymy zwłaszcza na kandydatów na Prezydenta Białegostoku i do Rady Miasta.
Kandydaci deklarujący poparcie dla postulatów Białostockiej Rewolucji Rowerowej
- Tadeusz Arłukowicz (KWW „Białystok na TAK”)
- Aneta Barbara Dakało (KWW Inicjatywa dla Białegostoku)
- Michał Freino (KW Polskie Stronnictwo Ludowe)
- Monika Kamińska (KKW Platforma.Nowoczesna Koalicja Obywatelska)
- Piotr Kempisty (KWW Inicjatywa dla Białegostoku)
- Wojciech Koronkiewicz (KWW Inicjatywa dla Białegostoku)
- Tomasz Stefan Madras (KW Prawo i Sprawiedliwość)
- Jakub Popławski (KWW Inicjatywa dla Białegostoku)
- Justyna Rembiszewska (KWW Inicjatywa dla Białegostoku)
- Katarzyna Sztop-Rutkowska (KWW Inicjatywa dla Białegostoku, kandydatka na prezydenta)
Kandydaci mogą poprzeć rewolucję zarówno na stronie Rowerowego Białegostoku na Facebooku jak i pisząc na adres rowerowybialystok@gmail.com.
O postulatach
Cele „Białostockiej Rewolucji Rowerowej” opierają się przede wszystkim na użyteczności infrastruktury dla rowerzystów, czyli na liczbie cyklistów faktycznie jeżdżących po drogach dla rowerów, ryzyku uczestnictwa w wypadku i dostępności całego miasta.
Co jeszcze zmieni realizacja „Białostockiej Rewolucji Rowerowej”? Przede wszystkim da narzędzia do prowadzenia skutecznej polityki rowerowej w mieście – koncepcję sieci tras, aby były budowane zgodnie tam gdzie są potrzebne, standardy rowerowe – aby jakość ścieżek gwarantowała wygodę i bezpieczeństwo, pomiary ruchu – pozwalające ocenić, czy inwestycje są efektywne.
Pięć kilometrów tras rowerowych, 6 razy bardziej dostępne Śródmieście
Kolejnym postulatem Rewolucji Rowerowej jest wyznaczenie pasów rowerowych na trzech trasach: wzdłuż ulicy Zwycięstwa, Mickiewicza oraz w ciągu Pałacowa – Słonimska – Mieszka I. To zaledwie pięć kilometrów dróg dla rowerów, czyli 1/25 istniejącej infrastruktury rowerowej, tymczasem zwiększą one kilkukrotnie skomunikowanie centrum Białegostoku z pozostałym obszarem miasta. Liczba osiedli, z których będzie można szybko i bez zsiadania z roweru dojechać na Rynek Kościuszki zwiększy się z 2 do 12.
Tabela: Dojazd do centrum Białegostoku z osiedli obecnie i po wdrożeniu pierwszego etapu Rewolucji
Lp. | Punkt | Dystans w linii prostej | rowerem obecnie | rowerem za rok | Spełnia warunki |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jaroszówka | 4,0 km | 6,9 km | 5,6 km | tak * |
2. | Wygoda | 3,8 km | 6,0 km | 4,6 km | tak |
3. | Skorupy | 3,3 km | 4,6 km | 4,1 km | tak |
4. | Piasta | 1,3 km | — | 1,3 km | tak |
5. | Mickiewicza | 1,1 km | 2,6 km | 1,2 km | tak |
6. | Dojlidy | 3,0 km | 4,6 km | 3,6 km | tak |
7. | Bema | 1,9 km | — | — | nie |
8. | Białostoczek | 1,5 km | — | — | nie |
9. | SłonecznyStok | 3,9 km | — | 4,7 km | tak |
10. | ZieloneWzgórza | 4,2 km | — | 5,7 km | tak |
11. | Dziesięciny | 3,0 km | — | 11,3 km | nie |
12. | Zawady | 4,2 km | 11,5 km | 11,5 km | nie |
13. | Bacieczki | 5,1 km | — | 6,1 km | tak |
14. | Wysoki Stoczek | 3,3 km | — | 4,2 km | tak |
15. | Antoniuk | 1,8 km | — | — | nie |
16. | NoweMiasto | 3,4 km | — | — | nie |
17. | Kawaleryjskie | 2,6 km | 3,5 km | 3,5 km | nie |
18. | Młodych | 2,1 km | — | 2,4 km | tak |
19. | Starosielce | 5,1 km | — | — | nie |
20. | Sienkiewicza | 1,1 km | 1,5 km | 1,5 km | tak * |
- * – warunkowo
- pogrubienie – dzięki „Rewolucji”
Dodaj komentarz